2015/10/24

HAUSNARKETA, zer mugitu

 
                

          HAUSNARKETA: zer mugitu zait?
                                                    
Aste honetako lanaren inguruan, alderdi hauek nabarmenduko nituzke:
*HEZKIDETZA kontzeptua argitzeko aukera izatea; material desberdinen ugaritasuna dela eta, ideien dispertsioa erraza egiten zait eta MªJose Urruzolak emandako definizioa oso zehatza eta zuzena iruditzen zait.
*Material osagarrietan emandako iturri desberdinetako ideia, iritzi eta edukiak, orokorki, asko lagundu didate, batetik gaiaren inguruan alderdi desberdinak bereizten (juridikoa, administratiboa, pedagogikoa, pertsonala…) eta, bestetik, hezkidetzaren alde, jende eta talde asko dabilela lanean ikusteko.
*Nahiz eta jende-talde asko lanean aritu, oraindik gizartean eta eskolan oso sendo mantentzen dira sexismoa eta genero-indarkeria.
*Eginbehar hau eskola-komunitate osoari dagokio.
*Hezkidetza pertsonaren garapen integralaren hezkuntzaren parte da, norberaren indibidualtasuna eta gaitasunak baloratu eta sustatzen dituena.
*Eskolan egiten eta lantzen duguna (eta egiten edo lantzen EZ duguna) ez da “neutroa”, balio eta gaitasun batzuk transmititzen ditugu beti.
*Eskolan eraldaketa bultatu nahi badugu, taldean izan behar da, aliatuak bilatu behar ditugu.
Irakurritako eta ikusitako guztiaren ondoren, niretzat HEZKIDETZA honako hau da:
*emakume eta gizon izatearen gizarteak emandako estereotipoetatik kanpo heztea.
*norberaren indibidualtasuna garatuz heztea.

*berdintasunean eta askatasunean oinarritutako gizartea eraikitzeko helburuarekin heztea.
Nire inguruan HEZKIDETZA lantzeko arrazoi batzuk honako hauek dira:
*Emakumeen aurkako indarkeria desagertzea, bere funtsean dauden balio okerrak deseginez.
*Emakumeak dituzten balio eta gaitasun asko garatzea, orain arte, “femeninoak” ez izateagatik, ezkutatu   egin baitira.

*Gizonek dituzten balio eta gaitasun asko garatzea, orain arte, “maskulinoak” ez izateagatik, ezkutatu egin baitira.

*Berdintasunak dakarren kolaborazioa gure eskolan (eta gizartean) hobekuntzarako eta bizitzarako oinarria sustatzea.
*Historian zehar emakumeen ekarpenen-ezkutaketarekin bukatzea eta argitara ematea, ahal diren gehienak.
*Gure amek (eta aintzindariek) egindako ahaleginak baloratzea eta bide horretan jarraitzea.
 
HEZIBERRI 2020 proiektuan, hezkuntzaren oinarrizko xedeetako bat honako hau da:
     Pertsonaren garapen integrala, maila guztietan: garapen fisikoa, kognitiboa, komunikatiboa, soziala, kulturala, morala, afektiboa nahiz emozionala, estetikoa eta espirituala.
   Xede hau lortzeko, kontutan hartu beharko genuke “curriculum ezkutuan”transmititzen ditugun balio eta
estereotipo batzuk:
*Ikas-materialetan emakumeen eta beraiek egindako ekarpenen presentzia eza.
*Aurrekoarekin batera, ikasleentzako emakume-eredu eza.
*Neska eta mutilen jolastokien espacio-erabilera desorekatua.
*Jaialdietan neska eta mutilei ematen zaizkien rol desberdintzaileak (estereotipoak mantentzen laguntzen dutenak).

 
           Guzti hau horrela bada ere, hezkuntza munduan daramatzadan urteetan (30 baino gehiago) badaude aurrerapausoak eman direla adierazten duten datuak:
*Batxilergoan, neska gehiagok aukeratzen dute Zientzia arloa eta, ondoren, gehiagok Ingeniaritza ikasketak. Zer esanik ez, Medikuntza; halaber, mutil gehiagok (nahiz eta oraindik, portzentai txikia izan) Magisteritza ikasketak.
*Tutorearekin hitz egitera ikastolara etortzen diren aiten kopurua asko handitu da.
*Famili-eredu anitzak ikusten dira, eta, horien artean, baita sexu bereko bikoteenak ere.
*Etxetik kanpo lan egiten duten amen kopurua askoz ere handiagoa da.
*Zuzendaritza taldea, bakarrik gizonek osatzetik, momento honetan hiru emakumek eta gizon batek         osatzera pasa da.
*Nesken kirol taldeak badaude (ez bakarrik gimnasia erritmiko edo musika   taldeak).
Pausu txikiak badira ere, aldaketa hauen eragile sinesmen batzuen aldaketa izan da, hala nola:
     *Neskek ez dutela mutilen gaitasun haina gai zientifikoetarako.
     *Emakumeek ez dutela lidergo gaitasuna.
     *Emakumeen interes ia bakarra familia eta zaintza direla.
     *Kirolak gizonen esparrua direla.
     *Emakumeek eta gizonek bioligikoki “markatuak” daudela zeregin desberdinetarako (Marian  
      Morenok dioen bezala “el gen de quitar los mocos”).
    *Gizonek ez dutela sentsibilitaterik umeen beharrak jasotzeko.

 

 

 
 

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina