2015/11/27

Legedia gugana hurbiltzen


Jaiotzetik ezartzen diguten sexuaren arabera, era ezberdin batean bizi dugu gure aisialdia; rol eta bizi espektatiba estereotipatuek ume eta gazteen aisialdirako eskaintzaren hautaketan eragiten dute, aurrez ezarritako pertsonen auto-kontzeptu bat eraikitzera bideratutako aisialdi eskaintzak adibidez. Ikusi: “Princelandia.”

Hezkidetzaren alorrean eginiko jarduna oparoa izan da. Hezkidetzaren, eta oro har, hezkuntzaren gaineko kezka ez da bakarrik hezkuntza arautuan garatu, hezkuntza ez-formalean edo aisialdian ere landu da. Jendarte eredu berri baten alde egin dute esparru horietan, sexismorik, arrazismorik, homofobiarik gabeko jendartea helburu.
Bizkaiko Urtxintxa eskola, hezkuntza ez-formalean edo aisialdian, hezkidetza lantzen aitzindarietako bat izan da. Hezkidetzan aditua titulua eta begirale eta zuzendari ikastaroetan hezkidetzari buruzko blokeak sortzeaz gain, aisialdian hezkidetza lantzeko material ugari sortu dituzte:
  • I Xake Mate: Bizikidetzarako Tangrama
  •  II Xake Mate: Gozoki Magikoak
  • III Xake Mate: Emozioen memory
  • IV Xake Mate: Gorputzen dantza
  • Ipuinak ez sexistak izateko gida
  • Titiriteroen ipuinak…

Urtxintxa produktuak: Hemen


                                        

Gaur egun, hezkidetzari buruzko irakurgaiak, argitalpenak eta materialak ugariak dira, eta batzuetan ahaztu egin da Mugimendu Feministak heldu ziola lehenik gai horri. 1994an, Euskal herriko III. Jardunaldi Feministetan, Lanbroako emakumeek horrela zioten.
Pentsatu eta adierazi izan da “Hezkidetza sortu zela gobernu europarrek Aukera-berdintasunaren inguruko Planak onartzean”, edo, “joera pedagogiko progresista garaikideen emaitza dela”, edo “unibertsitateen altzoan garaituriko ikerketa dela”, edo “Emakumeen Institutuek sorturiko politika”, edo “Hezkuntza Sailaren kezken ondorio direla”. Nahaste-borraste horrek hezkidetzaren egiazko iturria ezabatzen du, feminismoan historian zehar eginiko ikerketa eta borroka isilarazten du, eta azaleko ikuspegiak hedatzen ditu, moldeetan aldaketak dakartza, eskolaren egitura sexista edertzen du, azaleko aldaketak bultzatzen ditu, baina ez du auzitan jartzen hezkuntza-sisteman birsorturiko botere-harreman sexistak eta abar (Euskadiko Emakume Feministen Koordinakundea, 1996:303).

Hezkuntza ez-formalean hezkidetza lantzeak lan kontziente bat eskatzen du, ez da nahikoa hezkidetza landu nahiarekin. Hezkidetza modu naturalean lantzen dugula pentsatzea arriskutsua da, sistema patriarkalean sozializatuak izan bai gara. Egiten dugun jarrera eta ekintza orok, kontzientzia feminista behar du. 

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina