2015/11/28

LEGEDIARI BURUZ HAUSNARTZEN



EAEn Hezkidetzak duen marko legala zein den ikusi berri dugu:
  • Euskal Eskola Publikoaren Legea
  • Genero Indarkeriaren Aurkako Babes Osorako Neurrien Legea
  • Euskadiko Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako Legea
  • Hezkuntzari Buruzko Lege Organikoa
  • Emakumeen eta Gizonen Berdintasun eraginkorra lortzeko Lege Organikoa
  • ikasleen eskubide eta betebeharren Dekretua
  • Etxeko tratu txarrak eta sexu indarkeria jasaten dituzten emakumeei harrera hobea egiteko erakundeen arteko II. Akordioa
  • EAEko Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako VI. Plana
  • Hezkuntza-sisteman hezkidetza eta genero-indarkeriaren prebentzioa lantzeko Gida Plana
  • ...
Eta legeria guztia laburbilduz, hezkuntzaren helburu orokorra “irakasten denaren hezkidetzazko izaera bermatzea” izango dela nabaria da. Ikasleei formazio integrala eskainiko zaie: nork bere identitatea osatu, eta ezagutza eta bere balorazio etikoa aldi berean integratzen dituen errealitatearen kontzepzioa eraikiz. Baina, aitortu behar dugu, horretarako balioen aldaketa sustatzea ezinbestekoa dela, eta aldaketa eman dadin, legeriaren babesa lagungarria bada ere, ez du legeria izateak aldaketa emango denik bermatzen. Hori da momentu honetan eta nire ustez oso kontuan izan beharko genukeena.
Ikusi ditugu halaber, marko legalean jasotzen den hezkidetza helburua lantzeko hainbat material ere. 

Legeak kontuan hartuz edo gabe, gure esku-hartzeetan emakume eta gizonen arteko berdintasuna helburu badugu: pertsonak bere banakotasun, berezitasunaren arabera, generotik at, hau da, irizpide sexistei jarraiki gizon eta emakumeei egokitutako rol, balio eta jarrerak kontuan hartu gabe hezi nahi baditugu, neska eta mutilentzako baliagarria izango den pertsona eredua bultzatuz, estereotipo izan den eredu femeninoa eta maskulinoa saihestuz, estereotipo tradizionalak eta zaharkituak alde batera utziz; gure lan tresnak diren materialak, material hezkidetzaileak bidelagun izan beharko ditugu ezinbestean, material egokiak nolabait, aipatu berri ditugun erronkari aurre egiteko lagungarri izango direnak.
Horixe bera da momentu honetan erronka garrantzitsu bat nire ustez, helburu bera dugun hezitzaileok, darabilgun materialaren azterketa sakona egin eta gure helburuak lortzeko oztopo diren materialak baztertzea.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina