2015/11/14


FEMINISMOEI BURUZ HAUSNARTZEN


 
Ikastaroan “feminismoa” lan egin ondoren, konturatu naiz “ignorante” bat izan nintzela,… orain arte feminismo historiari buruz nekiena, oso gutxi zela. Ikastaroaren parte honi esker asko sakondu gabe izan nituen feminismoari buruzko ezagutzak erabat aberastu egin dira, eta orain askoz seguruago nire burua ikusten dut, feminismo hitzari buruz hitz egiteko, eta feminismoak historian zehar emakumeen borrakoren alde egin duena goresteko

Historian zehar feminismoen aldarrikapenak kontuan izanda, nire ustez lortutako gauza aipagarrienak, asko dira, alde batetik Coral Herrerak aipatzen dituen lorpenak pentsatzen dut oso garratzitsuak direla, gaur egun onairrizkoak, azpiegiturak…bestetik feminismoa salatzean existitzen den gizarte-sistema patriarkatua, nabarmentzen da, bistakoa geratzen da, erabat beharrezkoak direla aldaketak, iraultza sozial bat antzeko zerbait arlo guztietan: soziala, politikoa, kulturala, ekonomikoa…., geroan aldaketeen honi esker, beste motatako gizarte eraikitzeko, berdintasunean finkatuta
              
  

              Oraindik asko faltatzen da berdintasun hori eskura ahal izateko, baina bidean gaude…feminismo hitzari onartu behar zaio, historian zehar egindako lorpenak, zabaltzen feminismoa egindako guztia, feminismoa beste ikupuntutik ikusten hasteko, kontuan hartzeko femismoak berditasuna nahi duela, eta gizaki guztioen alde borrokatzen dela, gizarte hobe baten bila
               
                Uste dut erabat beharrezkoa dela mezu hau zabaltzea hezkuntza esparruan,: “Feminismoa eta Berdintasuna sinonimoak dira”, etimologikoki feminismoa, “ismo” horrek talde bat sortzen du, (emakume talde bat), hórrela izanda kostatzen da ulertzea, feministak denok garela, bai emakume bai gizonak,…, denok sartzen garela talde horretan, egun feminismo hitzaren sinesmen hori oztopo bat da….behar bada feminismo hitzari aldaketa bat eman behar zaio,…(ni ez naiz izango hitz berri baten sortzailea), … hitz globala, inklusiba izan beharko zen
               
                Hezkidetzaren ama bat da feminismoa, argi dago,  baina hezkidetzak ama gehiago dauka, edozien mugimendu berdintasunaren alde, hezkidetzaren ama da, feminismoa bezalakoa. Feminismo historia tresna handia da kontzientzia hartzeko, daukagun gizartea patriarkalaz, argitaratzeko egi hau, eta handik aurrera, behin hartuta kontzientzia, hezkuntzan gazteen artean, neska eta mutileen arteko desberdintasunak, hierarkiak apurtzen haztea


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina