2015/12/20

Errepresentazioa irudikatzen

Gaiari buruzko laburpen eran esango neuke
Oso gai interesgarria aste honetakoa ere. Oraingo honetan errepresentazioa eta denboraren erabilera ditugu hizpide. Oso eremu zabaleko kontzeptuak direnez, hezitzaileon egunerokotasunean erabat presente diren gaiak. Itxuran soilik berdinkidea dan hezkuntza-sisteman, hau ez da berez suertatuko, izan ere, esku hartze hezkidetzaile kontzienterik definitu ezean, sexismoaren zikloa etengabe erreproduzitzen baita.
Aipaturiko gaien inguruko ikerketa edo proposamen moduan honako hau interesgarria aurkitu dot:

[PDF]Berdintasunezko jolasa Hezkidetza eta espazioaren ...

www.hernani.eus/eu/ficheros/9_11451eu.pdf
· Jardueraren inguruan jasotako datuak eta ondorioak atalean Bermeon aipagarria dan emakume bat aztergai izan dot: Salomé Campos. 
 XX. mende hasieran, Campos ahizpak, Julia, Felicia, Eufemia eta Salome Bermeoko arrain kontserben artisau lanetan hasi ziren, bitartean nebak, Dionisio eta Ponciano, itsasoko lanetan zenbiltzan.
Beraien ospea arin zabaldu zen eta 1920.an ospeari esker, fabrika barri bat irekitzeko aukera zuten, handiagoa eta prestatuta produkzio goraldiak aurrera atera al izateko. Urte batzuk geroago, arreba nagusiaren -Julia- eta bere senarraren heriotzaren ostean, Salome bakarrik hasi zen zuzentzen negozioa.
Salome beti izan zen andereen gaitasunen defendatzaile finkoa. Egun batean, portuan, eztabaida bat sortu zen gizon eta emakumeen trebetasunen arteko diferentziei buruzkoa. Salomek ebatzi nahi zuen asuntoa, itsasoan lan egiten zuten gizon guztien aurrean apustua eginez: Bermeoko portutik ondoko Izaro uharte-arte igeri egitea zen erronka. Esan beharrik ez, bere ideia irribarre batzuekin erantzun zela erronkaren data finkatzerako orduan.
Iraileko goiz batean, batel baten joan ziren gizonak lagunduz Salome, portuko uretan murgildu zen eta Izaro bidean hasi zen igeri egiten. Kantauri itsasoko 2 milia egin zuen besakadaz besakada, izugarrizko esfortzuarekin eta bere borondate zein izaera zigiluaz.
Bere balentriak erronka eta Bermeoko herri guztiaren errespetua eta ezagutzea irabazteko balio izan zion. Hau dela eta, bere izaera bakarra eta errepika-ezinaren omenaldia.
Salome Campos igeriketa bere irudiaren ordainetan egiten da eta zelan ez, etorkizun nekaezin eta esfortzudun batengatik borrokatzen duten andere eta gizon guztien ordainetan.
«Fue una firme defensora de la capacidad de las mujeres y en una ocasión surgió una apuesta que quiso zanjar con el reto de nadar hasta la isla de Izaro»
Brazada a brazada logró cubrir las dos millas que le separaban desde el muelle hasta su meta y su gesta le sirvió finalmente «para ganar, además de la apuesta, el respeto y el reconocimiento de todo el pueblo», recuerdan.

Se desconoce la edad en la que Salomé llevó a cabo su hazaña, «seguramente fue antes de casarse, con 15 o 16 años», tantean; aunque lo que sí es casi seguro es que tuvo como contrincante a otra mujer. «Por lo que cuentan tuvo que abandonar a mitad de carrera agotada por el cansancio», 


Nire ustez, guzti  hau ikastetxean lantzeko erronkak, aste honetako irakurgaian agertzen diranak litzakez:
Hezkuntza sistemaren erantzukizuna da:
● Ikasleei kontsumitzen dituzten entretenimendu bisual desberdinetan sexu-genero estereotipoak zalantzan jarri eta deseraikitzeko ikus-entzunezko alfabetizazioa eta literarioa eskaintzea.
Eredu berdinkideagoak, anitzagoak erakusten dituzten ikus-entzunezko ekoizpenak eta literarioak bistaratzea.

Gaian esandako moduan: “Jendarteratzeko prozesuan hezkuntzak duen erronkarik nagusietariko bat ikasle guztientzako berdintasunezko espazioak definitzea da, horrela bakoitza protagonista sentituz hazi eta hezteko aukerak sustatuko baitira.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina