2016/02/20

HEZIKETA AFEKTIBO-SEXUAL HEZKIDETZAILEA



            HEZIKETA AFEKTIBO-SEXUALARI BURUZ HAUSNARTZEN





“harreman afektibo-sexualak izateko eta elkarrekin bizitzeko heztea, aniztasun sexualen eta emakumezkoen eta gizonezkoen berdintasunean oinarrituta"
Plana







Gaiari buruzko laburpena eta balorazio pertsonala.





Aste honetako gaia “Heziketa afektibo-sexuala” oso interesgarria da eta puri-purian dago.
Printzipioz ematen du denok jantzita gaudela gai honetaz , denok dakizkigu “zer den sexua”, “zer den sexualitatea” “zer den afektibitatea”.  Agian , edukiak denok menperatzen ditugu, baina gaia, oraindik jarraitzen du eskola askotan ukitu gabe eta noski etxean , guraso askorekin  berdin gaia  “tabu” izaten  da.
Horrez gain,  berdintasun eta askatasun hitzak beti lotuta daude erlazio-afektibo sexualekin baina errealitatea ezberdina da eta oztopo edo muga asko topa ditzakegu. 
Alde batetik, normalean bikote heterosexualak bakarrik kontuan hartzen dira, beste aldetik sexualitatea  ugaltasunarekin beti lotuta dago.


Izan ere, sexualitatea ere, sexua eta generoa bezala, eraikuntza soziala da. Sistema patriarkalak aspalditik ugalkortasunera zuzendutako sexualitate eredua sustatu ohi izan du eta horretarako eredu heterosexual hegemonikoa indartu. Emakume eta gizona behar dira bikote heterosexuala osatzeko eta seme-alaba heterosexualak izateko. Hortaz kultura eta jendarteratze eragileak heterosexualizatzaileak izango dira.

Bestalde, gazteek duten askatasun sexuala kontuan hartuta. Ianire Estebanezek artikulu honetan hauxe dio: “Honela ulertzen  ari da: ‘izan ditzakezun  harreman sexua guztiak  izan’. Modernoa  izateko baldintza balitz bezala eta neska asko  hori egiten ari dira, nahi ez dutenean ere, jatorra denaren ustetan. Ez diote bere buruari plantatzen harreman sexualik ez izatea ba dela ere askatasun sexuala”


Hori dela eta, komeni da aztertzea eta desberdintzea sexualitatea eta afektibitatea

Afektibitatea diogunean, nork bere buruarekin, gainontzeko pertsonekin, naturarekin, animalia eta objektuekin harreman positiboak izateko pertsonen gaitasunaz ari gara”.
Afektibitatea laguntza, babesa, maitasuna, goxotasuna, xamurtasuna eta elkar ulertzea, eman eta jasotzeko gaitasuna bezala ulertzen dugu
Sexualitatea plazerraren kudeaketa gisa ulertu daiteke, desioaren espresio eta komunikazio bezala, nork bere buruarekin zein gainerako pertsonekin. Sexualitatea aniztasuna da, nork bere modu propioan bizitzen du; hortaz, pertsona beste sexualitate dago eta sexualitateei buruz (pluralez) hitz egin dezakegu.
Horren ondorioz, eta lotzen baditugu afektibitatea eta sexualitatea, orduan heziketa afektibo-sexuala izateko kontuan izan ditzakegun hurrengo dekalogoa
  • Sexu- eta genero-binarismoen (emakume-gizon, femenino-maskulino) deseraikitze lana.
  • Afektibitatearen garapen berdinkidea
  • Sexualitatea eta indarkeria bateraezinak
  • Sexualitatea ez da berdin heterosexualitatea, genitalitatea, ezta koitoa egitea ere
  • Sexualitatea eta ugalketa gauza desberdinak dira
  • Sexualitatea ez da arriskutsua, pertsonaren baitan dago eta era osasuntsuan bizi ahal da, bere barne balioak kontuan izanda
  • Elkarrekiko errespetuan, nahian eta “adostasunean” oinarrituriko edozein sexualite-adierazpen zilegi da.
  • Sexualitatea eta genero-identitatea alda daitezke bizitzan zehar
  • Sexualitatea jaio eta hil bitarteko laguna dugu, barne hartzen dituelarik adin guztiak, sexu-orientazio anitzak
  • Ez pertsonak sailkatu eta estereotipo batean sartzeko. Norberak bere buruaz aritzeko aukeratuko du nahi duen etiketa bere bizitzaren une zehatz batean, hori bada berak nahi duena


Heziketa afektibo-sexual hezkidetzaileak heteroarautik, genero jazarpenetik eta sexu binarismotik haratago joan nahi du, pertsonen, harreman eta bizitza modu desberdinen aniztasuna bistarazi eta normalizatu, nor den moduan onartua sentitu eta bere afektibitatea eta sexualitatea aske espresatzen bizi ahal izateko.




Asteko honetako gaiaren inguruko baliabide, ikerketa edo proposamenen bat gomendatu.


Azpimarratzekoa da hurrengo puntua:


Heziketa afektibo-sexuala ez dago curriculum esplizituaren barnean, natur zientzietan eta biologian ugalketa aparatuen deskripzioaz eta fisiologiaz arduratzeko agindua dute, ez besterik. Horretan ere, genero estereotipoak erreproduzitzen dira, besteak beste, Sara Lafuente soziologoak “ugalketaren inguruko iruditeria hegemonikoak” aztertzen ditu; “espermatozoideek maskulinitatea hegemonikoa gorputzen dute, borrokalari porrokatu gisa agertzen dira eta gai izango dira lurra menderatzeko, obularen barnean sartzea dela medio” Obuluak pasibo aurkezten dira eta espermatozoideak aktibo, garrantzitsuenak balira bezala




Jardueraren inguruan jasotako datuak eta ondorioak.

Azpimarratzekoa hurrego web orria

"HIRUKI GUNEA" SEXU IKERKETA - DOKUMENTAZIOA - HEZKUNTZA FEDERAZIOA"


Beste berri bat:

3000 gastek parte hartu dute heziketa afektibo-sexualaren ikastaroetan

Antolatzaileen ustez, ,"heziketa sexuala koitoz edo HIESAz htiz egitea edo preserbatiboak eskuratzea baino gehiago da.

Orduan non geratzen da heziketa afektibo-sexuala????



Zein dira zure ustez hau guztia ikastetxean/jendartean lantzeko erronkak?





Erronka izango da heziketa afektibo-sexual hezkidetzailea hezkuntza-eremu guztietan txertatzea, pertsonen sexualitatearen inguruko diskurtsoa normalizatzea, edo, hobe esanda, sexualitateen diskurtsoak beren espresio anitzekin ikastetxeko harreman esparru guztietan integratzea.

Hots, neska eta mutil ikasle guztiak, trans*eta intersexualak, lesbiana diren ikasleak, gay diren ikasleak, heterosexualak, bisexualak, asexualak, pansexualak, harreman afektibo-sexualak bere buruarekin bakarrik dituzten ikasleak … izendatuak senti daitezen baita giza-sexualitatearen diskurtso normalizatuaren parte ere bai.








iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina