2016/02/08

Identitateen garapena: prozesu sortzailea

· Gaiari buruzko laburpena.
Nor naiz? Nortzuk gara? Emakumea naiz? Gizona naiz? Identitateak pertsonengandik bereizten eta aldi berean talde baten partaide sentiarazten gaitu.
Garrantzitsuena: Nork erabakitzea zer izan nahi duen, jakitea hori izateko behar duena, non dauden genero- eta bestelako mugak eta norbere eta besteen errealitatea eraldatzeko bideak jorratu...
Identitatea ez da autokontzeptua baina,  zer da? “(…) eraikuntza pertsonala eta banakakoa da, baina baita eraikuntza soziala ere. Identitateak banakotasuna eta singulartasuna barneratzen ditu eta beste batzuekin partekatzen duena ere bai. Norberak bere buruaren zentzua garatzen du, alde batetik, bere esperientzien, historiaren, ezaugarrien eta pertzepzioen bitartez eta, bestetik, haren hartu-emanen eta kulturak gidatzen dituen balioen eta arauen eraginez.”

· Gaiari buruzko balorazio pertsonala.
Identitatea danok dogu, era batekoa edo bestekoa, gure bizipenek, gure izanak, aukerak, … e.a –en artean eraikia. Batzuk pozago beste batzuk baino sortutakoagaz. Identitateen garapena ardatza hartuta, jendartearen eraldaketarako subjektukategoria da gakoa. Zer nolako jendartea nahi dugu? Pertsonak objektu bihurtzen dituen jendartea edo pertsonak subjektu askeak eta eraginkorrak osatutako jendartea?
Nik galdera baino ez daukadaz honen inguruan: badogu argi zeren bila gabilzen?, bagagoz gizarte mailan ere ados?, jarriko ginateke eztabaidatzen eta erabakitzen?, ba ote dogu nahiko sormenik honetako? …
Gai konplexua bezain zaila ikusten dot. 


· Heziberri 2020ko proiektutik jaso identitateen garapenaren inguruan islatzen duen esaldiren bat eta bere garapena bermatzeko curriculum ezkutuan kontuan hartu beharko genukeena aipatu.
Oinarrizko Hezkuntzaren xedeak  
 b) Pertsonaren garapen integrala, maila guztietan: garapen fisikoa, kognitiboa, komunikatiboa, soziala, kulturala, morala, afektiboa nahiz emozionala, estetikoa eta espirituala. 
curriculum ezkutuan kontuan hartu beharrekoa
Integrala izan behar bada, benetako aukera bardinak emon behar deutseguz ikasleei, pertosnak diran heinean euren izaera eta identitatea eraikitzen joateko askatasun osoz.
Maila guztietan izan behar bada, berori egiteko moduko bizipenak, ereduak, aukerak, … emon beharko deutseguz curriculum ezkutuko egoerei oso onado erreparatuz integratzaileak izan daitezala zainduz.

· Aipatu itzazu zure inguru hurbilean genero-identitateen inguruan emandako aurrerapenak. Hori egiteko, ze sinesmen faltsu desegin behar izan dira? Ondorioak.


Une honetan ez dot gogoan holakorik. Buruhauste makala!

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina