2016/10/31

Arrosa ala urdin? Sexu-Genero sistema deseraiki, genero ikuspegitik.




Nondik dator neskei arrosa janztea eta mutilei urdina? Betidanik izan da horrela? Jaiotzatik emakumeek eta gizonek beraien kabuz aukeratzen dituzte? Aukeraketa honek jatorria elizan dauka. Izan ere, elizak emakumeak arrosa janztera behartu zituen. Arrosak haragiarekin eta infernuarekin duen lotura oinarri hartuta. Gizonei, ordea, urdina ezarri zien, arimarekin eta zeruarekin lotuz.



Elizak ezarritako genero arau hau, gaur egunean ere bere eragina izaten ari da, haurren identitatearen garapenean.

Izan ere, haurrak jaiotzean beraien organo genitalei begiratzen zaie. Orduan, alua badu neska deitzen zaie. Zakila badu, ordea, mutila. Momentu honetan, bertan alua duenari femeninoa izatea eskatzen zaio eta ondorengoa esperokoa da beregandik: goxoa, dantzaria, zaintzailea, zintzoa, jatorra, ama, langilea, beldurtia, sentimentala, lasaia… Zakila badauka, ordea, indartsua, futbolaria, gogorra, sentimenduak erakusten ez dituena, maltzurra, mugitua,… izatea espero da. Honen adierazgarri ondorengo bideo hau da:

LA MENTE EN PAƑALES: 


Baina, arau hauetaitik kanpo dauden pertsonak zapalduak eta baztertuak izaten dira. Honen adierazgarri pasa den urtean Mariak hezkidetzan esku hartzen blogean publikatutako taula:


Zapalkuntza eta bazterketa ekiditeko, pertsona bakoitzak bere identitatea askatasunean eta malgutasunean garatu behar du, jendarteak inposatutako arau guztiekin apurtu eta bakoitza bakarra eta berezia dela ulertuz.

Binarismoa kolokan jarri eta aniztasunari bidea egiteko ikasleekin ondorengo taula landu daiteke. Beti ere, aniztasunari erreferentzia eginez eta taula honetan milaka konbinazio egin daitezkeela azalduz. Gainera, taula honetan beraien gorputz eta buruak kokatzen ez dituzten pertsonak egon daitezkeela azaldu behar da. Baita, taula honek aniztasunari erreferentzia egiten badio ere sailkapen bat izaten jarraitzen duela azaltzea beharrezkoa da.



Bukatzeko, eremu hezitzaileetako erronketako bat, hiru urteko gelan neska=alua eta mutila=zakila lanketa alde batera uztea da. Ikasleekin gorputzaren atal guztiak landu daitezke, eta gorputz guztiak desberdinak direla azpimarratu dezakegu. Honetan, pertsona intersexualak ere aipatzea interesgarria izango litzateke. Honen ondoren, alua duten mutilak eta zakila duten neskak beste hainbat aukeraren artean aurkeztu beharko litzateke. Bukatzeko, emakume, pertsona, gizona, bai emakumea bai gizona, ez emakumea ez gizona eta beste sentitzen garena sentituta ere, aukera berdintasuna aldarrikatu behar da. Bakoitzak bere gustuak, bere izaera, bere janzkera... izango ditu.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina