2016/11/14

FEMINISMOA

Feminismoa  nire bizitzan gaztetatik, sentitu dut, eta nire gurasoen etxean bizi genuen, egoera  patriarkatu horrei, desadostasunak azaltzeko indarra eman zidan. Ez nuen uste,nire bi anaiak eta nik, rol desberdinak bete behar genituenik.
Gure etxean, eta gure familian,nire bikoteak eta nik, umeen zaintzan, heziketan,… batera hartzen dugu parte, eta gure seme alabarentzat, eredu izan behar dugula iruditzen zaigu.Asko hitzegiten dugu..eta ez da niregan bakarrik geratzen erantzukizun hori.
Seme alabak hezteko garaian, biak, hiritarrak, eta era berean norbanakoak bezala hezi nahi ditugu. Sexuari  gehiegi begiratu gabe,gaur egungo gizarteak,sailkapen hori ya egingo die eta.

Guzti hau nire inguru hurbilean kokatuko nuke,(nire etxea, nire familia.).Baina zer gertatzen da, lantokian?? Hau da Ikastolan?
Ikastolan, landuko nituzkeen bia gaiak:
Feminismo mugimenduan garrantzitsuak izan diren, emakumeen izenak,ekintzak, ezagutarazi egingo nituzke, pertsona bakoitzaren jakindurian edo “bagaje cultural” delako horretan  emakume horiek zer eta nola egin zuten jakin behar delako.  Pertsonalki eta kulturalki aberasteko.
Beste gaia, ZIBERFEMINISMOA izango litzateke, gure ikastolan Ziberbulling –etaz hitzaldiak eta ematen dira, baina ziberfeminismotaz EZ.  Gazteen artean eta ez hain gazteen artean  bidaltzen diren emakumeei buruzko irudiak edo mezuak,ia gehienetan , edo guztietan, emakumea gutxiesten da. Eta hori nolabait adireazi behar zaie.

Mugimendu feministaren barruko emakumeen artean, BETTY FRIEDAN, aukeratu dut.
Estatu Batuetan jaio zen, (1921), gurasoak etorkinak ziren, aita Errusiarra eta ama Hugariarra.Amak herriko egunkari batean egiten zuen lana, baina,ezkondu eta ama izateko bere lana utzi izan behar zuen.
Betty, psikologian graduatu zen,oso ikasle argia zen, langilegoari buruzko hainbat aldizkarietan parte hartu zuen.Nahiz eta ezkondu, bera ez zuen bere lana utzi.Aldizkari baterako artikulu bat idazten ari zela, emakume estauarrari buruz proiektatzen  zen emakumearen errealitatea eta benetakoa ez zetozela bat konturatu zen. Eta Ipararmeriketako emakumeen egonezinari buruz idaztea erabaki zuen. Horrela  “LA MISTICA FEMINIDAD” liburua argitaratu zuen 1963. Urtean. Liburu honekin Pulitzer saria irabazi zuen (1964).
1966.urtean NOW (Organizaciòn nacional de mujeres) sortu eta bertako lehendakaria izan zen.
1970. urtean abortoaren legea onartzeko borroketan parte hartu zuen.
1971. urtean, Gloria Steinen,Bella Abzuy eta beste emakume batzuekin,”NATIONAK WOMEN´S POLITICAL CAUCUS” sortu zuen, horrela ,politikan emakumearen  presentzia aldarrikatu nahi zuten.
1981.utean beste liburu bat argitaratu zuen “LA SEGUNDA FASE”.

Gaur, lankide batekin  feminismoari buruz hitzegiten, honako hau erakutsi dit eta zuekin partekatu nahi dut.

htp://culturainquieta.com/es/inspiring/ítem/10949-emma-watson-esconde-un-centenar-de-
libros-en-el-metro-de-londres.html



iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina