2017/10/24

JAR GAITEZEN HAUSNARTZEN...


Inkestatxoari buruz...

Nire inguruko jendeari galdetu diot (pisu-kideei, langileei, lagunei) hezkidetza edo coeducación (euskaraz ez dakitenentzat) zer den galdetzen. Lau galdera eginez:
-          Ba al dakizu zer den Hezkidetza?
-          Zein esparrurekin lotzen duzu?
-          Hezkidetza esatean burura datorkizun hiru hitz esan:
-          Uste duzu hezkuntzan hezkidetzailea dela? Zergatik?
Erantzunak oso tristeak izan dira, baina era berean, espero nituenak ere. Magisteritzarekin lotura daukatenek bakarrik ezagutzen dute, hau da, magisteritza ikasi dutenek, baina ez guztiek. Feminismoarekin harremana daukaten pertsonek kontzeptua ezagutzeaz gain, azaltzeko gai izan ziren. Besteei, nik azaldu behar izan diet, baina espero dut, hemendik aurrera kontzientzia sortu izatea, eta haien kabuz ikertzea hezkidetzari buruz.


Aurrekoen lana

Iazko Ane Lenizen ( #AneLeHEZKIDETZA )sarrerari errepartu diot, agertzen den bideoan ezagun bat agertzen delako, bideoarekin jada, gustatu zait, agian formatu digitalean barneratzeko errazago delako, baina gomendagarria ere bada. Eta irakurtzen jarri naiz, izan ere, arrazoien garapena oso interesgarri iruditu zait.

Nire arrazoiak
Hezkidetzaren garrantzia, zergatik erabili behar dugu hau? Zertarako? Nire ustez, bost arrazoiak hurrengoak dira:
1. Gero eta larriagoa iruditzen zaidalako ume eta nerabeen portaerak eta izateko erak. Inboluzioa heldu da?
2. Elkarbizitza osasuntsu bat sortzeko, komunitatearen ongizateari garrantzia ematea.
3. Ezagutzan eta informazioan oinarritzen den, sexualitate zabal, anitz eta enpatiko bat garatzea.
4. Eskola komunitate osoaren parte hartzea bultzatzea, irakasle, ikasle, guraso langile, herriko biztanle eta abarrei zabalduta.

5. Askeak izateko, katerik gabe, lotsarik gabe, aurreiritzirik gabe. Gu geu, inolako inposaketa edo usterik jarraitu gabe.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina